Right now

Äntligen, Äntligen är alla våra saker nere i Karlstad och inne i vår nya lägenhet :)
Igår morse klockan 08.00 kom flyttkillarna från Timrå och Karlstad Express med alla saker. Dom bar o bar o släpade, men det gick väldigt snabbt. 09.30 var dom färdiga och allt var på sin plats :)
Nu är det bara att packa upp allt ur kartongerna och fixa och dona, vilket jag tycker är jätte kul :) Älskar att pyssla och dekorera. Ska även försöka bli bra på att sy och sånt. Ska iaf försöka göra mitt bästa nu när jag inte har så mkt annat att göra på dagarna...

Lägenheten är iaf ca 85m2 med 3 rum och kök och stor balkong. Så mysigt. Nu längtar jag bara tills Slobban kommer ner från Sundsvall. Han bor hos Anna-Eva nu, tills vi kommit på hur vi ska få ner han. Tror att vi ska vänta tills vi åker hem på semestern och ta med han ner när vi far ner igen. Får se.

Just nu håller jag på att tvätta alla sängkläder och handdukar. Ska snart gå ner på PeKåS och köpa ketchup, ska laga mos o korv tills Crippe kommer hem. Sen kanske vi åker på Jysk och köper gardinstänger och panelgardiner. Skulle även vilja köpa krukor och blommor, men det tror jag inte jag hinner med idag. Just d ja, taklampor m å s t e jag köpa idag.
Intresseklubben, antecknar flitigt va?! ;)


Hears!


••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Du som hade allt att säga
Säger ingenting
Dina tankar dom hörs endå
Din tystnad säger allting
Dina läppar vet
Men inte just nu kan förmå

Dina fingrar räknar du månader
Och i själen så räknar du sår
På papperet framför dig
Som är så fullt av små streck
visar ett streck för varje år

Varför är du så tyst?
Varför är du så tyst?
Varför är du så tyst, Anna
Anna....

På kvällen går du ner till parken och
Viskar tyst över dyerna
Och fastän dom aldrig svarade
Så vet du att dom förstår
För höstlöven som virvlar runt dina fötter
Ska bara dina ord

Varför är du så tyst?
Varför är du så tyst?
Varför är du så tyst ,Anna
Anna....

Du springer över tundrar
Och skriker hög
När du vet att ingen annan ser
Du vandrar längst järnvägsspåren
Du älskar
Och vinkar åt tågen och ler
Sen sätter du dig på ett
Café nånstans
Och bjuder dig själv på teé

Varför är du så tyst?
Varför är du så tyst?
Varför är du så tyst, Anna....
Anna....
Anna....
Anna....

♣ Thåström - Varför är du så tyst ♣

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback