AF - vilket skämt!

Har nyss vart på möte på AF, vilka jävulska mongisar som jobbar där. Dom vill hellre att vi ungdomar ska skaffa praktikplatser istället för ett riktigt jobb. Och gå på museéum och förelösningar och lära sig skriva arbetsansökningar. Jag har haft jobb hela mitt liv och vet hur man skriver en ansökning, så Nej, tack! Va fan, man får exakt samma lön på en praktikplats som man får när man inte gör nånting. Less jag blev. Så jag sa att jag inte tänkte gå på nån praktik, utan hellre skickar in CV och brev till olika R I K T I G A jobb. Och skulle jag ha gått med på att vara på en praktikplats så hade jag inte kunnat åka hem över sommaren heller, för dom varade i 8 veckor. Så jag ringde till Crippes mamma och fick jobb direkt på Oscars. Hellre det än att vara kvar i Karlstad själv hela sommaren och praktisera. Haha...där fick dom!

Snart ska jag åka iväg på innebandy träning med mitt nya lag (BKI Sunnanå) för första gången. Ska bli mkt kul! :)

Efter det ska jag fortsätta att fixa och dona i lägenheten.

Igår formaterade vi om hela min dator så jag fick sitta och lägga över alla bilder på CD skivor. Gissa om det tog tid. Haha...12 skivor med bilder blev det tillslut :)
Så nu måste jag även ladda hem ny musik och sånt också. tar tid, men är endå kul att omorganisera allt. Så man har allt i ordning och så.

Nu väntar jag på att Janie ska komma in på msn så vi kan snacka lite via webcamen :)


Hears!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback